Termeni şi Condiţii de Utilizare 

1. Definiții

1.1 Termenii și condițiile prezentate mai jos, se aplică marketplace-ului Bunătăți Românești și constituie un contract la distanță dintre Utilizator și Lorivas Solutions S.R.L, administratorul acestei platforme.

1.2 Termenul „Marketplace” – reprezintă platforma online ce oferă Vânzătorului (persoana juridică /fizică autorizată) posibilitatea de a-și vinde produsele, prin intermediul propriului magazin online, creat pe platformă.

1.3 Termenul “site-ul/marketplace-ul Bunătăți Românești” – reprezintă domeniul www.bunatatiromanesti.ro

1.4 Termenul „Vizitator” – reprezintă persoana fizică neînregistrată (nu are cont creat pe www.bunatatiromanesti.ro), care accesează site-ul, indiferent de motiv.

1.5 Termenul „Utilizator” – orice persoană fizică/juridică care se înregistrează pe site (Client /Vânzător) și care, prin finalizarea procesului de creare a contului, își dă acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din secțiunea Termeni și Condiții de Utilizare și din documentele la care se face referire.

1.6 Termenul “Vânzător” – reprezintă persoana fizică autorizată /juridică, producător de alimente, produse în România, care vinde pe platformă propriile produse și care are un contract de parteneriat cu administratorul marketplace-ului.

1.7 Termenul “Client” – reprezintă persoana fizică (cu vârsta de cel puțin 18 ani și cu capacitate deplină de exercițiu, din punct de vedere juridic) /juridică care are sau obține acces la conținut, prin crearea și utilizarea unui cont.

1.8 Termenul “Cumpărător” – persoana fizică /juridică, care are un cont de Client pe site și efectuează o comandă.

1.9 Termenii „site-ul Bunătăți Românești”, „www.bunatatiromanesti.ro”, “Site”, „noi”, „compania”, “administratorul site-ului”, „platforma”, „BunătățiRomânești.ro”,   „marketplace-ul Bunătăți Românești” – reprezintă societatea Lorivas Solutions S.R.L cu sediul social în loc.Dârza, Str.Găvanei, nr. 98A1, com.Crevedia, jud.Dâmbovița și înregistrată la Registrul Comerțului cu nr. J15/197/2016, CUI 35656378, administratorul acestei platforme.

1.10 Termenul “Cont” – reprezintă secțiunea din site formată dintr-o adresă de e-mail și o parolă, care permite Utilizatorilor săi (Vânzători și Clienți) să aibă acces la serviciile platformei.

1.11 Termenul „Produse” – reprezintă totalitatea bunurilor materiale obținute prin prelucrarea unor materii prime în procesul de producție, care urmeaza a fi furnizate de către Vânzător, Clienților săi, ca urmare a contractului încheiat între ei.

1.12 Termenul “Specificații” – reprezintă descrierile produselor afișate de Vânzător, pe platformă.

1.13 Termenul “Campanie /Promoție” – acțiunea de a expune în scop comercial, un număr de produse având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioadă limitată de timp, stabilită de către Vânzător.

1.14 Termenul „Conținut” – este reprezentat de:

  • toate informațiile de pe site care pot fi vizualizate sau accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
  • conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorilor/Clienților de către Vânzător /Administratorul platformei, prin mijloace electronice;
  • orice informație comunicată prin intermediul platformei de către un angajat/colaborator al Vânzătorului, Cumpărătorului;
  • informatii legate de produse și prețurile practicate de Vânzător, într-o anumită perioadă de timp (campanii de reducere, promoții, etc);
  • date referitoare la Vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.

1.15 Termenul “Comandă electronică” – reprezintă un document electronic între Vânzător și Cumpărător, prin care Vânzătorul este de acord să livreze produsele, iar Cumpărătorul este de acord să primească aceste produse și să achite contravaloarea acestora.

1.16 Termenul “Recenzie” – reprezintă o evaluare redactată de către Cumpărătorul unui produs, pe baza experienței personale avute după achiziționarea acestuia și care exprimă modul în care produsul respectă sau nu specificațiile menționate de către Vânzător.

1.17 Termenul “Comentariu” – reprezintă un răspuns la recenzia primită, pe care poate să-l dea Vânzătorul, Cumpărătorului.

1.18 Termenul “Evaluare”– reprezintă modalitatea de exprimare a gradului de satisfacție a unui Cumpărător față de un produs /de un magazin, evidențiată sub formă de stele, fiecare produs putând primi un punctaj de la o stea, la cinci stele.

1.19 Termenul “Newsletter” – reprezintă un mijloc de informare periodic, exclusiv electronic  (e-mail), ce vizează:

  • campaniile de reducere /promoțiile desfășurate de Vânzători, într-o anumită perioadă de timp;
  • obținerea de recenzii & evaluări de la Cumpărători, după achiziția produselor de pe site.

1.20 Termenul „Servicii” – reprezintă toate funcționalitățile puse la dispoziție de administratorul marketplace-ului, prin intermediul acestei platforme.

1.21 Termenul „Termeni și condiții de utilizare” – este folosit pentru a desemna prezentul contract, ce conține reguli obligatorii aplicabile oricărei persoane fizice /juridice care utilizează serviciile puse la dispoziție de către marketplace-ul Bunătăți Românești.

1.22 Termenul “Contract” – reprezintă contractul la distanță încheiat între Lorivas Solutions S.R.L (administratorul platformei) și Utilizator, fără prezență fizică, simultană, a acestora.

2. Prezentarea serviciilor oferite

2.1 Marketplace-ul bunatatiromanesti.ro a fost creat în scopul conectării Vânzătorilor (persoane juridice /fizice autorizate – producători de produse alimentare românești) care-și vând produsele prin intermediul propriului magazin, creat pe platformă, cu Clienții (persoane fizice /juridice), dornici să cumpere produsele lor.

Astfel, platforma pune la dispoziția Utilizatorilor (Vânzători și Clienți) următoarele servicii:

– alocarea unui spațiu virtual Vânzătorilor interesați, în vederea creării magazinelor online, cu propriile produse,

– promovarea Vânzătorilor și a produselor vândute de aceștia, atât pe platformă (promovare în categorie, articolele publicate la secțiunea “Blog” de pe site), cât și în mediul online, prin intermediul campaniilor efectuate de administratorul platformei,

– servicii de vânzare-cumpărare pentru Utilizatori,

– acces gratuit la articolele cu informații utile de la rubrica “Blog” a site-ului,

– abonarea Clienților la newsletter-ul cu noutățile și promoțiile de pe site.

2.2 Utilizatorii (Vânzători & Clienți) înțeleg și sunt de acord că:

  • serviciile oferite pe site includ și promovarea în mediu online, pentru ca platforma să-și atingă scopul pentru care a fost creată;
  • serviciile pot include anumite comunicate, (ex. anunțuri legate de noi funcționalități pe platformă, newsletter, mesaj de solicitare de evaluare a serviciilor oferite de pe site, după cumpărarea unui produs, mesaje administrative, etc) și că acest tip de comunicare este considerat ca făcând parte din statutul de membru; Utilizatorii pot opta pentru neprimirea lor, accesând link-ului de dezabonare de la sfârșitul newsletter-ului.

2.3 Lorivas Solutions S.R.L vă oferă, prin intermediul site-ului www.bunatatiromanesti.ro, în conformitate cu prevederile prezentului contract, următoarele facilități și instrumente online:

  • gestionarea propriului magazin online pe platformă: creare magazin, listarea produselor, confirmarea/livrarea/ anularea comenzilor, facturarea, campanii promoționale de reduceri, promovarea produselor în categorie și prin intermediul articolelor scrise pe blog, restituirea produselor/prețului plătit, monitorizarea vânzărilor prin rapoarte – pentru Vânzători;
  • promovarea produselor în mediul online – pentru Vânzători;
  • posibilitatea de căutare simplă, avansată, vizionare și salvare a produselor – pentru Clienți;
  • posibilitatea evaluării calității produselor achiziționate de pe site și a serviciilor oferite de Vânzători (punctaj de la 1* – 5* și recenzii publicate);
  • posibilitatea abonării la newsletter-ul cu noutățile și promoțiile de pe site – pentru Clienți;
  • posibilitatea comunicării cu alți Utilizatori & Administratorul site-ului, prin intermediul platformei – pentru Vânzători și Clienți.

Tranzacțiile de vânzare-cumpărare a produselor prezentate pe site au loc exclusiv între Clienți (Cumpărători) și Vânzători, BunătățiRomânești.ro neavând statut de intermediar sau mandatar, în raporturile comerciale inițiate pe baza informațiilor prezente pe platformă.

3. Documente contractuale

3.1 Utilizarea serviciilor marketplace-ului Bunătăți Românești de către Utilizatori (Clienți și Vânzători), respectiv înregistrarea și crearea unui cont pe site implică acceptarea completă de către aceștia a conținutului prezentului contract „Termenii și condițiile de utilizare” și a documentelor la care face referire, precum și a acceptării utilizării poștei electronice (e-mail) ca mod de comunicare scrisă la distanță.

3.2 Dacă nu sunt de acord cu conținutul prezentului contract, Utilizatorii (Clienți și Vânzători) sunt rugați să nu se mai înregistreze pe site, cu user și parolă și să nu se mai autentifice ulterior. Prin continuarea utilizării site-ului www.bunatatiromanesti.ro, Utilizatorii (Clienți și Vânzători) demonstrează că acceptă să respecte în întregime și necondiționat conținutul prezentului contract „Termeni și condiții de utilizare” și documentele la care face referire.

3.3 Lorivas Solutions S.R.L își rezervă dreptul de a modifica oricând și în mod unilateral orice clauză a prezentului contract și/sau a altor documente la care se face referire, fără nicio notificare prealabilă pentru Utilizatori, motiv pentru care vă recomandăm să citiți „Termenii și condițiile de utilizare”, de fiecare dată, când alegeți să vizitați marketplace-ul Bunătăți Românești.

4. Funcționarea platformei

În momentul în care vă faceți cont pe acest site, din Vizitator (persoană fizică neînregistrată pe site) deveniți Utilizator (persoană fizică/juridică înregistrată pe site) și puteți avea 2 opțiuni:

  • fie să vă creați un cont de tip “Client” (la rubrica “ Contul meu /Crează un Cont”) – dacă doriți să cumpărați produse de pe site,
  • fie să vă creați un cont de tipul “Vânzător” (la rubrica “ Devino Vânzător /Înregistrare”) – dacă doriți să vindeți produsele voastre pe acest site.

Site-ul web www.bunatatiromanesti.ro este accesibil Utilizatorilor, 24 ore din 24, 7 zile din 7, înafara situațiilor în care, se efectuează operațiuni de mentenanță.

4.1 Funcționarea platformei pentru Utilizatorul – Client

Clientul își poate crea cont pe site prin apăsarea butonului  „Contul meu/Crează un Cont”  de pe prima pagină, din dreapta sus și introducerea următoarelor date: nume utilizator (obligatoriu pentru autentificarea ulterioară – nu trebuie să aibă caracter obscen, vulgar sau discriminatoriu), adresă personală de e-mail validă (obligatorie) și parolă (obligatorie pentru a putea accesa ulterior contul) și condiționat de luarea la cunoștință a „Termenilor si condițiilor de utilizare și a Politicii de Confidențialitate” (prin bifa pusă), se va înregistra pe site și astfel își va salva și profilul în contul său. Ulterior, va continua completarea profilului și cu alte informații relevante, despre propria persoană, necesare livrării și facturării produselor comandate pe site.

În profil, doar câmpurile marcate cu „* ” sunt obligatoriu de completat, Clientul având posibilitatea să aleagă ce câmpuri vrea să-și completeze în profil, din multitudinea opțiunilor puse la dispoziție de această platformă.

Creându-și cont pe acest site, Utilizatorul – Client, înțelege și acceptă:

– că trebuie să-și creeze cont, doar în nume propriu;

– să furnizeze date reale, complete si exacte despre persoana sa, care să corespundă realității din punct de vedere juridic și să actualizeze pe site orice modificare ar interveni asupra acestora, când e cazul;

– să utilizeze un limbaj adecvat, în conformitate cu normele morale general acceptate și care să nu aibă caracter jignitor, discriminatoriu, licentios, obscen, sau explicit sexual;

– să nu publice conținut cu caracter insultător, defăimător, discriminatoriu, amenințător, abuziv, de hărțuire, calomniator, jignitor sau răuvoitor față de un alt Utilizator /administrator al site-ului / alt terț;

– să nu utilizeze link-uri /imagini /text, care ar putea încălca drepturile de proprietate intelectuală a unor terți;

– să nu încarce fișiere /imagini /materiale care conțin viruși informatici sau alte programe cu scopul de a afecta buna desfășurare a platformei și de a distruge software-ul din spatele site-ului;

– să evalueze calitatea produselor și serviciilor Vânzătorilor pe platformă, după ce a cumpărat de la aceștia, acordându-le un punctaj (de la 1* la 5*) și publicând recenzii, care să evidențieze gradul său de satisfacție;

– să achite eventuale daune și/sau despăgubiri, cheltuieli de judecată, dacă prin acțiunile sale pe platformă, va aduce prejudicii de orice natură site-ului Bunătăți Românești sau vreunui alt terț;

– să-și păstreze confidențialitatea asupra parolei de înregistrare pe site, fiind singurul răspunzător de autentificarea pe această platformă; În cazul în care constată o utilizare neautorizată la parolei și a înregistrării pe site, Utilizatorul – Client trebuie să anunțe administratorul site-ului (prin intermediul formularului de contact de pe site), Lorivas Solutions S.R.L nefiind răspunzătoare de niciun prejudiciu material /moral cauzat de această autentificare neautorizată.

– ca administratorul site-ului să-i prelucreze datele sale cu caracter personal, iar prin bifarea căsuței „Am citit și sunt de acord cu Termenii și condițiile de utilizare” își exprimă acordul în acest sens. Prelucrarea datelor cu caracter personal înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea lor.

Odată înregistrat pe site, Utilizatorul – Client își va putea accesa ulterior contul oricând, autentificându-se prin apăsarea butonului “Contul meu/Autentificare”.

4.2 Funcționarea platformei pentru Utilizatorul – Vânzător pe platformă

Vânzătorul își poate crea cont pe site prin apăsarea butonului  „Devino Vânzător /Înregistrare”  de pe prima pagină, din dreapta sus și introducerea următoarelor date: nume utilizator (obligatoriu pentru autentificarea ulterioară – nu trebuie să aibă caracter obscen, vulgar sau discriminatoriu), număr de telefon persoană contact (obligatoriu), nume și prenume persoana contact (obligatoriu), adresă de e-mail validă (obligatorie), și parolă (obligatorie pentru a putea accesa ulterior contul) și condiționat de luarea la cunoștință a „Termenilor si condițiilor de utilizare și a Politicii de Confidențialitate” (prin bifa pusă), se va înregistra pe site, urmând a fi contactat de administratorul platformei, în vederea discutării condițiilor de colaborare și a semnării contractului de membru pe platformă.

După finalizarea tuturor formalităților, Vânzătorul va fi validat pe platformă și va continua cu setarea propriului magazin online: completarea profilului de companie, alte informații relevante (politica de livrare / politica de confidențialitate /politica de retur), listarea produselor (imagini /conținut).

În magazin, doar câmpurile marcate cu „*” sunt obligatoriu de completat, Vânzătorul având posibilitatea să aleagă ce câmpuri vrea să completeze, din multitudinea opțiunilor puse la dispoziție de această platformă.

Creându-și cont pe acest site, Utilizatorul – Vânzător, înțelege și acceptă:

– să nu publice conținut cu caracter insultător, defăimător, discriminatoriu, amenințător, abuziv, de hărțuire, calomniator, jignitor sau răuvoitor față de un alt Utilizator /administrator al site-ului / alt terț;

– să nu utilizeze link-uri /imagini /text, care ar putea încălca drepturile de proprietate intelectuală a unor terți;

– să nu încarce fișiere /imagini /materiale care conțin viruși informatici sau alte programe cu scopul de a afecta buna desfășurare a platformei și de a distruge software-ul din spatele site-ului;

– să achite eventuale daune și/sau despăgubiri, cheltuieli de judecată, dacă prin acțiunile sale pe platformă, va aduce prejudicii de orice natură site-ului Bunătăți Românești sau vreunui alt terț;

– să-și păstreze confidențialitatea asupra parolei de înregistrare pe site, fiind singurul răspunzător de autentificarea pe această platformă; În cazul în care constată o utilizare neautorizată la parolei și a înregistrării pe site, Utilizatorul – Vânzător trebuie să anunțe administratorul site-ului (prin intermediul formularului de contact de pe site), Lorivas Solutions S.R.L nefiind răspunzătoare de niciun prejudiciu material /moral cauzat de această autentificare neautorizată;

– să prelucreze în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopul prezentului contract datele personale ale Utilizatorii – Clienți (Cumpărători) furnizate prin intermediul platformei, în conformitate cu dispoziţiile normelor legale privind protecţia datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, astfel cum acestea vor fi în vigoare pe durata contractului. Prelucrarea datelor cu caracter personal înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea lor.

– că Utilizatorii – Clienți (Cumpărători) vor putea să-i evalueze produsele și serviciile sale pe platformă, acordându-i un punctaj (de la 1* la 5*) și publicând recenzii cu privire la calitatea acestora, iar acestea vor fi publice pe site; Menținerea constantă a unui punctaj sub 3* pentru un Vânzător (la nivel de magazin), pe parcursul unui an, poate atrage excluderea sa de pe platformă, întrucât afectează imaginea site-ului și încrederea Clienților în calitatea produselor și serviciilor de pe această platformă.

– că administratorul site-ului nu va cenzura și nu va șterge recenziile primite, decât dacă ele contravin condițiilor prevăzute în prezentul contract, sau sunt ilegale, deoarece scopul acestora este de a afla gradul de satisfacție și părerile Cumpărătorilor și de a îmbunătăți, în mod continuu, serviciile de pe platformă.

– ca administratorul site-ului să-i prelucreze datele sale cu caracter personal, iar prin bifarea căsuței „Am citit și sunt de acord cu Termenii și condițiile de utilizare” își exprimă acordul în acest sens. Prelucrarea datelor cu caracter personal înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea lor.

Odată înregistrat pe site, Vânzătorul își va putea accesa ulterior contul oricând, autentificându-se prin apăsarea butonului “Contul meu/ Autentificare”.

Administratorul site-ului își rezervă dreptul:

  1. a) de a bloca accesul /șterge contul Utilizatorului, fără nicio notificare prelabilă a acestuia, dacă nu respectă prevederile prezentului contract, conținutul lui încalcă legile sau normele morale general acceptate sau nu corespunde tipului de servicii ce fac obiectul acestui site;
    b) de a acționa în instanță orice persoană care încalcă prevederile prezentului contract și de a solicita despăgubiri, în cazul în care consideră că i-au fost lezate interesele sau i-a fost afectată imaginea.

5. Despre produsele de pe site

5.1 Produsele vândute pe platformă sunt produse din categoria alimente și se regăsesc în categoriile de mai jos:

5.1.1  Produsele naturale –  se referă la alimente care nu sunt modificate chimic sau sintetizate în orice formă, obținute din agricultura convențională, dar la obținerea cărora nu s-au utilizat aditivi alimentari de sinteză. Un produs natural este un produs creat de natură, fără intervenția omului, neprelucrat, pur – de obicei, produsele care au la bază ingrediente naturale sunt etichetate corespunzător.

5.1.2 Produsele tradiționale  – sunt cele obţinute din materii prime tradiţionale, cu un process de producţie /de prelucrare tradiţional  şi care  se deosebesc de alte produse similare din aceeaşi categorie.

Înregistrarea și atestarea produselor alimentare românești sunt prevăzute în Ordinul nr. 690 din 28.09.2004 al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, pentru aprobarea Normei privind condițiile și criteriile pentru atestarea produselor tradiționale.

Un produs alimentar atestat tradițional:

  • este fabricat din materii prime tradiționale;
  • prezintă o compoziție tradițională sau un mod de producție și/sau de prelucrare tradițională;
  • este prin proveniența sau originea sa geografică;
  • este conform unui caiet de sarcini stabilit de autoritatea de certificare;
  • aparține aplicării unei inovații tehnologice.

5.1.3 Produsele ecologice/bio/organice – sunt acele produse care au în compoziția lor ingrediente care provin din agricultura ecologică în proportie de minim 95% (conform legislației europene). Există însă și produse din categoria premium, de o calitate foarte bună și extrem de apreciate, a căror proveniență este 100% ecologică. Produsele certificate ecologic /bio /organic sunt termeni sinonimi, folosirea lor depinde de termenul impus într-o anumită zonă geografică.

Un produs ecologic/bio/organic alimentar are următoarele proprietăți:

  • ingredientele nu provin din organisme modificate genetic (OMG);
  • nu conține conservanți, decât cei permiși de legislația ecologică în vigoare;
  • nu conține aditivi alimentari de sinteză (așa numitele E-uri, pentru îmbunătățirea gustului, mirosului, culorii);
  • ingredientele din compoziția lui nu provin de pe soluri tratate cu pesticide / îngrășăminte chimice /erbicide, etc, care impurifică produsul;
  • produsele nu sunt supuse procesului de iradiere ionizantă;
  • produsele animale provin de la animale netratate cu antibiotice sau hormoni de creștere.

5.2 Produsele sunt ambalate și etichetate de Vânzător și au un termen de garanție (fie este oferit de Vânzător, fie este termenul legal acceptat de Direcția Sanitar Veterinară).

Imaginile prezentate pe site de Vânzător au caracter exemplificativ, însă eticheta, designul și forma produselor pot fi diferite de la un lot la altul, fără a influența însă calitatea și autenticitatea acestuia.

5.3 Fiecare Vânzător garantează pentru calitatea produselor care le vinde pe site.

5.4 Produsele comercializate pe site, au ca unitate de masură: bucata, mililitru, litru, gram sau kg., și fiecare produs are precizată unitatea sa de măsură.

5.5 Prețurile prezentate includ TVA, sunt în lei (RON) și nu includ costurile de livrare. Prețul primit în momentul confirmării comenzii prin email, va fi același cu prețul de cumpărare de pe factură, la care se vor adăuga costurile livrării.

5.6 Prețurile, promoțiile, situația stocului, imaginile /descrierile produselor pot fi modificate pe site de către Vânzător, fără o notificare prealabilă. Odată plasată, însă, o comandă de un Client, aceasta va fi onorată de către Vânzător, în condițiile din momentul plasării comenzii de Client, indiferent de modificările ulterioare, pe care le face Vânzătorul.

6. Comanda și plata produselor

6.1 Pentru a putea cumpăra produse de pe site, un Client trebuie fie înregistrat (cu user & parolă) și să aibă completate în profilul său, atât datele necesare livrării și facturării produselor comandate, cât și datele de contact (adresă de e-mail și număr de telefon), în vederea comunicării cu Vânzătorul și/sau Administratorul platformei (la nevoie).

Procedura de cumpărare:

Pasul 1.  Alegi produsul dorit, cantitatea dorită și apeși pe butonul Adaugă în coș

Pasul 2. Vezi produsele adăugate în coșul de cumpărături prin apăsarea iconiței Coș de cumpărături

Pasul 3. Pentru lansarea comenzii, de pe pagina Coș de cumpărături, se apasă butonul Continuă cu finalizarea comenzii

Pasul 4. În pagina cu Finalizarea comenzii trebuie să completezi datele despre Livrare și Facturare, să   alegi metoda de plată și să apeși butonul Trimite Comanda

După finalizarea comenzii, vei primi un email cu detaliile comenzii efectuate.

6.2 Produsele disponibile pe site (evidențiate “În stoc“) au afișat timpul de procesare până la expediere, menționându-se “Produsul se trimite spre livrare în X zile lucrătoare” (termenul este completat de Vânzător).

6.3 Vânzătorul poate stabili o valoare minimă /comandă, ce trebuie respectată de Client (în caz contrar, acesta nu poate efectua comanda).

6.4 O comandă lansată de Client este considerată a fi fermă (confirmarea ei telefonică este opțională), urmând a fi procesată în termenul menționat de Vânzător și livrată în 1 – 3 zile lucrătoare de la expediere (excepție făcând situațiile neprevăzute). După expedierea comenzii (predarea coletului curierului), Vânzătorul va bifa pe platformă “Comandă finalizată”, moment în care, Clientul va primi o notificare în acest sens.

6.5  Produsele comandate pe platformă trebuie achitate integral.

6.6 Cumpărătorul poate să plătească produsele comandate, într-unul din cele 3 moduri:

  • Plata numerar la livrare – prin achitarea produselor către reprezentantul firmei de curierat.
  • Plata online prin card bancar – prin utilizarea serviciilor procesatorului de plăți online integrat pe site de către Administratorul platformei;
  • Plata prin transfer bancar – prin efectuarea plății de către Cumpărător (în baza facturii proforme primite pe email/existentă în contul său) direct în contul Vânzătorului și trimiterea confirmării plății pe email acestuia (ordinul de plată). Adresa de email a vânzătorului se regăsește în factura proformă.

6.7  Vânzătorul își va încasa contravaloarea produselor vândute:

  • De la firma de curierat – pentru produsele vândute cu plata numerar la livrare
  • De la Administratorul platformei – pentru produsele vândute cu plata online, cu cardul
  • De la Client (Cumpărător) – pentru produsele vândute cu plata prin transfer bancar

În cazul produselor vândute cu plata prin transfer bancar, Vânzătorul va expedia comanda Clientului (Cumpărătorului), doar după ce primește confirmarea efectuării plății, pe e-mail, de la acesta.

În cazul produselor vândute cu plata online (cu cardul), Vânzătorul va expedia comanda Clientului (Cumpărătorului), doar după ce statusul plății pentru comanda respectivă de pe platformă este “Plată PO Autorizată” (adică plată online a fost validată și s-au încasat banii de la Client pentru comanda respectivă).

6.8 Administratorul platformei va restitui periodic câștigul Vânzătorului, care va fi egal cu suma valorilor comenzilor plătite online de Cumpărători în perioada anterioară de referință, minus comisionul administratorului platformei pentru produsele vândute de Vânzător pe site (cu plata numerar, cu plata cu cardul și prin transfer bancar), în perioada respectivă.

6.9 Vânzătorul va emite factura fiscală aferentă produselor vândute pe platformă, iar Clientul (Cumpărătorul) va primi factura fiscală, în colet, odată cu produsele cumpărate.

7.  Anularea comenzilor

7.1 Odată plasată comanda de către Client, aceasta va fi onorată de Vânzător, neputând fi anulată. Eventualele înțelegeri ulterioare dintre Client și Vânzător (de cumpărare directă și nu prin intermediul platformei), sunt considerate practici neetice și pot duce la dezactivarea conturilor Utilizatorilor respectivi, de pe site.

7.2 Prin excepție, o comandă plasată va putea fi anulată, în max.24 ore de la plasarea ei, din lipsă de stoc (deși produsul figura pe stoc în momentul comenzii), ca urmare a neactualizării stocului pe site, de către Vânzător.

7.3 Solicitarea de anulare a comenzii va fi inițiată de Vânzător, care va trimite e-mail către administratorul platformei, pentru anularea ei.

7.4 În cazul anulării comenzilor plătite cu cardul sau prin transfer bancar, suma va fi returnată în același cont bancar, utilizat la tranzacționare, în decurs de maxim 30 zile de la acceptarea returului. În acest caz, Vânzătorul va suporta costurile ocazionate cu transferul banilor către Client.

8. Livrarea produselor

8.1 Vânzătorul va ambala și va expedia, în mod corespunzător, produsele comandate de Clienți în magazinul său online.

8.2 Produsele sunt livrate doar pe teritoriul României, iar livrarea produselor se va face prin intermediul firmei de curierat, partener al Vânzătorului, cu respectarea condițiilor optime de depozitare și de transport. Detalii legate de firma de curierat și de costurile de livrare specifice, găsiți în profilul Vânzătorului, la rubrica “Politici Magazin /Politica de livrare”.

8.3 Costul de livrare aferent produselor comandate, va fi suportat de Client (Cumpărător). În cazul în care Clientul face o comandă ce conține produse de la 2 – 3 Vânzători de pe site, acesta înțelege și este de acord să plătească costul de livrare pentru produsele expediate de fiecare Vânzător, conform politicii sale de livrare.

8.4 După predarea coletului curierului, Vânzătorul nu-și asumă răspunderea pentru pierderea, deteriorarea, nelivrarea sau livrarea greșită a unei expedieri. Vă rugăm să verificați integritatea fizică a coletului primit, în prezența curierului și în caz că produsele prezintă urme de deteriorare, să solicitați întocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor – orice reclamație ulterioară, nu va fi luată în considerare.

8.5 Recepția produselor reprezintă acceptul Clientului (Cumpărătorului) că produsele au ajuns în stare bună la destinație și sunt conforme cu comanda efectuată. După livrarea produselor, contractul se consideră a fi încheiat, iar factura (primită pe e-mail/arhivată în contul Clientului), constituie contract de vânzare/cumpărare, potrivit legislației în vigoare.  

8.6 În cazul în care curierul nu găsește pe nimeni la destinație și nu reușește să predea coletul Clientului (Cumpărătorului), comanda se va întoarce la Vânzător. Pentru a încerca o altă expediere, Clientul (Cumpărătorul) se obligă să plătească pentru ambele expediții. 

8.7 Efectuarea de comenzi fictive sau refuzarea/neprimirea comenzilor la livrare, în mod intenționat, de către Client (cu returnarea produselor la Vânzător), duce la dezactivarea contului acestuia de pe site.

8.8 Vânzătorul își rezervă dreptul să întârzie sau să anuleze livrări ale produselor comandate, dacă acestea nu pot fi onorate din motive de forță majoră, care includ: incendii, explozii, inundații, epidemii, greve, acțiuni guvernamentale, războaie, acte de terorism, proteste, răscoale, tulburări civile sau alte motive, conform uzanțelor legii românești. 

8.9 Valoarea maximă a daunelor ce poate fi plătită de Vânzător, față de Client, în cazul nelivrării sau a livrării necorespunzătoare, este valoarea sumei încasate de la acel Client.

8.10 Înainte de efectuarea unei comenzi, vă rugăm să citiți cu atenție și politica de livrare a Vânzătorului, disponibilă în magazinul propriu.

9. Returul produselor

9.1 Pe marketplace-ul Bunătăți Românești se comercializează produse din categoria alimentare. Potrivit legislației în vigoare (ord.130⁄2000 completată de legea 51⁄2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanță – art. 12, pct. a) și Directivei 97/7/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20.05.1997 privind protecția consumatorilor cu privire la contractele la distanță – art. 3, pct. (2), primul paragraf), contractele de furnizare de produse alimentare, băuturi sau alte bunuri de consum curent furnizate la adresa indicată de client (la domiciliu /locul său de muncă), prin distribuitori stabili, nu pot fi denunțate unilateral.

Odată ce a primit produsele, Clientul (Cumpărătorul) nu le mai poate returna – excepție fac situațiile în care acestea nu corespund din punct de vedere calitativ și /sau cantitativ, cu cele din comanda inițiată.

9.2 Clientul (Cumpărătorul) poate solicita returnarea produselor în maxim 10 zile lucrătoare de la primirea lor, optând fie pentru înlocuirea acestora, fie pentru rambursarea parțială /integrală a contravalorii acestora – nu se mai aprobă retur, după depășirea termenului de mai sus.

Retur cu înlocuirea produselor

9.3 Dacă un Client este nemulțumit de produsele primite și dorește să facă retur partial /integral pentru înlocuirea lor, va completa formularul din contul său de pe site (la rubrica “Comenzi /Suport”), în care va preciza motivul returnării și dacă aceasta este parțială /totală (în caz că a comandat mai multe produse).

După primirea notificării pe platformă, Vânzătorul va contacta telefonic Clientul și vor agrea înlocuirea produselor cu altele similare sau cu alte produse dintr-un alt sortiment (dar la același preț), dacă produsele comandate inițial nu mai sunt pe stoc; În cazul în care Vânzătorul nu-i poate oferi nicio soluție convenabilă Clientului, îi va rambursa acestuia contravaloarea produselor returnate.

9.4 Costurile de livrare cu returul și re-expedierea produselor vor fi suportate de Client (Cumpărător). Nu se acceptă expedierea coletului ramburs, cu plata la destinatar (Vânzător).

Retur cu rambursarea contravalorii produselor

9.5 Dacă un Client (Cumpărător) este nemulțumit de produsele primite și dorește să facă retur partial /integral pentru rambursarea contravalorii lor, Clientul (Cumpărătorul) va trimite un e-mail Vânzătorului (pe adresa de e-mail indicată pe factura proformă primită automat pe email după efectuarea comenzii) și va trece în copie (Cc) și administratorul platformei (pe adresa: contact@bunatatiromanesti.ro), în care va preciza motivul returnării, numărul comenzii ce conține produsele ce urmează a fi returnate și dacă aceasta este parțială /totală (în caz că a comandat mai multe produse). Totodată, în e-mail va preciza și datele necesare transferului bancar (contul bancar, banca și numele titularului de cont), pentru rambursarea banilor.

Dacă aceste informații lipsesc din notificare/sunt incomplete, restituirea plății către Cumpărător se va face fie prin mandat poștal, cu confirmare de primire (pe adresa unde s-au livrat produsele), fie prin transfer bancar (OP) în contul bancar furnizat de Cumpărător pe site (în cazul în care plata a fost făcută cu cardul).

După primirea e-mail-ului, Vânzătorul va contacta telefonic Clientul, pentru a stabili detaliile returnării produselor și va aviza pe platformă returul, urmând a fi aprobat ulterior și de administratorul platformei.

După primirea produselor returnate, Vânzătorul va rambursa banii Clientului, suportând costul de transfer bancar, aferent sumelor rambursate în contul acestuia. Costurile cu livrarea produselor, ocazionate cu procesul de cumpărare și retur, plătite de Client, nu se vor returna. 

Pentru returnarea produselor, Clientul va respecta următorii pași:

  • după discuția telefonică cu Vânzătorul, va pregăti produsele și se va asigura că sunt ambalate corespunzător, pentru a ajunge în bune condiții la destinație;
  • va expedia coletul cu aceeași firmă de curierat, în maxim 48 de ore de la convorbirea telefonică, pe adresa Vânzătorului;
  • se va asigura că a precizat corect și complet, datele pe colet:

Expeditor: Nume, Prenume
Adresa: Str. Nr. Bl. Apt, Oraș, Județ, Telefon, E-mail

Destinatar: Vânzătorul care a livrat produsele: Numele firmei,
Adresa: Str. Nr., Bl. Apt, Oraș, Județ,

Persoană contact: Nume, Prenume Telefon, E-mail

9.6 Rambursarea banilor va putea fi facută în termen de maxim 30 zile calendaristice de la data primirii returului de produse de către Vânzător, iar în cazul comenzilor plătite cu cardul sau prin transfer bancar, suma va fi rambursată în același cont bancar utilizat la tranzacționare.

9.7 Cumpărătorul poate returna produsele către Vânzător, cu respectarea simultană, a următoarelor condiții:

  • produsele trebuie să fie în ambalajul lor original;

Definirea ambalajului original: ambalajul produsului comandat, aflat în interiorul coletului, în care este transportat de firma de curierat.

  • produsele trebuie să aibă etichetele intacte;
  • produsele trebuie să fie sigilate (din motive de protecție a sănătății și de igienă);
  • returnarea produselor să se facă prin aceeași firmă de curierat, care a livrat coletul

În cazul în care nu sunt respectate condițiile de mai sus, Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu înlocui produsul cu un alt produs și de a nu rambursa banii, coletul fiind returnat, înapoi către Client (Cumpărător), urmând ca acesta să suporte costurile de transport.

9.8 Abuzul facilității de returnare a produselor, în mod consecutiv și/sau repetat, poate duce la excluderea de pe platformă a Clientului respectiv.

9.9 Politica de returare a produselor, mai sus prezentată, este aplicabilă doar pentru Clienții – persoane fizice.

9.10 Vă rugăm să citiți și politica de retur a Vânzătorului, disponibilă în magazinul său.

10. Dreptul de proprietate intelectuală

10.1 Conținutul site-ului Bunătăți Românești este generat în principal de Utilizatori (Vânzători și Clienți), astfel:

  • de Vânzători – prin conținutul (imagini și text) afișat în propriile magazine de pe platformă.
  • de Clienți – prin completarea datelor solicitate la crearea unui cont pe site și prin comenzile efectuate

Astfel, Utilizatorii dețin un drept de proprietate intelectuală asupra secțiunii respective de conținut de pe site-ul Bunătăți Românești și este interzis să reproduceți, integral sau parțial aceste informații, fără acordul scris din partea Lorivas Solutions S.R.L. Drept urmare, Utilizatorii sunt direct răspunzători dacă prin cuvintele, imaginile, informațiile, comportamentul, eventuale link-uri către alte site-uri etc, aduc atingere, în vreun fel, drepturilor oricărei terțe persoane fizice/juridice și vor suporta consecințele legale, dacă va fi cazul.

Menționăm că administratorul platformei nu-și asumă răspunderea cu privire la încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală sau alte drepturi, fiecare Utilizator fiind direct răspunzător de textele și imaginile încărcate pe site, la secțiunea sa.

În cazul în care suspectați vreo încălcare a dreptului de autor sau a oricăror alte drepturi, vă  rugăm să ne aduceți la cunoștință acest lucru, împreună cu dovada de încălcare a acestor drepturi (prin intermediul formularului de contact de pe site) și dacă se dovedește că încălcarea a fost una reală, vom recurge la ștergerea conținutului afișat pe site.

10.2 Conținutul site-ului (cu excepția conținutului generat de Utilizatori) incluzând software-ul site-ului, imaginile, design-ul, textele, grafica web, add-ons, etc) și aplicații prezente/viitoare, sunt protejate de legislația privind proprietatea intelectuală și sunt proprietatea Lorivas Solutions SRL, cu excepția cazului când este menționat expres un alt proprietar.

10.3 Aveți dreptul să printați sau copiați conținut de pe site-ul www.bunatatiromanesti.ro, doar pentru propria folosință, potrivit scopului pentru care ați accesat acest site. Exceptând cele mai sus menționate, conținutul site-ului Bunătăți Românești:

  • nu poate fi reprodus, modificat, stocat, afișat, exploatat (indiferent dacă e în scop comercial sau nu), sau transmis către alte site-uri /servere, decât cu acordul scris al Lorivas Solutions SRL;
  • nu poate fi afișat fără a păstra însemnele care semnifică drepturile de autor Lorivas Solutions SRL asupra acestuia și fără acordul scris prealabil din partea Lorivas Solutions SRL

Nerespectarea celor mai sus menționate atrage sancționarea conform legilor în vigoare a celor în culpă. Solicitările de utilizare a conținutului site-ului Bunătăți Românești în alte scopuri pot fi transmise pe adresa: contact@bunatatiromanesti.ro.

11. Interdicții pentru Utilizatori

11.1 Este interzis Utilizatorilor (Vânzători și Clienți), să solicite implicarea Lorivas Solutions SRL în rezolvarea neînțelegerilor care ar putea să apară în colaborarea dintre părți.

11.2 Este interzis Utilizatorilor să aibă vreo pretenție pecuniară sau nepecuniară din partea Lorivas Solutions SRL (a reprezentanților săi legali, a angajaților ei, a partenerilor ei) pentru utilizarea platformei Bunătăți Românești și a serviciilor contractate, întrucât, prin acceptarea clauzelor prezentului contract de către Utilizatori, administratorul site-ului este absolvit de orice răspundere juridică. Cele mai sus menționate se impun obligatoriu, întrucât Lorivas Solutions SRL nu este responsabilă pentru:

  • identitatea Clienților site-ului și veridicitatea datelor menționate de aceștia în conturile lor;
  • eventualele disfuncționalități temporare/integrale/parțiale care ar putea să apară în programul informatic al site-ului (ca urmare a unor virusări din partea Utilizatorilor /terților, atât a server-ului de hosting, cât și a platformei, sau alte secvențe distructive de cod);
  • imposibilitatea accesării site-ului, datorită nefuncționării serviciului de web hosting, sau a altor cauze externe, care nu țin de administrarea propriu-zisă a site-ului;
  • eventuale prejudicii /pagube suferite de vreun Utilizator, rezultate ca urmare a:
  1. a) imposibilității accesării site-ului;
    b) interpretării eronate a conținutului site-ului (inclusiv a prezentului contract);
    c) neîndeplinirea obligațiilor asumate de către Utilizatori
    d) pierderea anumitor informații din contul Utilizatorilor ca urmare a unor virusări a platformei sau a serverului de hosting.

În cazul în care sesizați că s-a întâmplat acest lucru, vă rugăm să ne contactați pe e-mail: contact@bunatatiromanesti.ro.

12. Litigii

12.1 Orice litigiu dintre Utilizatori se va rezolva pe cale amiabilă, iar dacă nu este posibil, va fi dedus judecății instanței de judecată competente.

12.2 Prezentul contract este supus legilor din România si se completează cu prevederile legale incidente.

13. Alte Clauze

13.1 Prezentul contract include și următoarele: Politica de Confidențialitate și Politica de Cookies (vezi și conținutul paginilor respective).

13.2 Pentru orice neclaritate cu privire la termenii stipulați în prezentul contract sau la activitatea site-ului, vă rugăm să ne contactați pe e-mail: contact@bunatatiromanesti.ro.